идеи, послания и интереси в областта на политиката, историята, етнологията и демографията.

Книги

Тук са книгите, които съм написал, както и тези, които съм издал. Радвам се, че успях да върна към живот някои отдавна забравени и забранени книги. Понеже повечето отдавна изчерпаха дори и втория си тираж, на това място са свободни за достъп и изтегляне.

Учебник по Родинознание

Учебник по родинознание 1-4 класБългарското училище е превърнато в инструмент за отродяване и асимилация на българите. С новите „български“ учебници по история се възпитават нихилисти, дегенерати и емигранти. Опитах се да направя каквото беше по силите ми, за да спра този процес – срещах се с министри и депутати, писах писма до медии, правих протести. Резултатът, като изключим вдигнатия шум, беше нулев. Затова реших да напиша учебник по Родинознание. Учебникът няма за цел да създава някакво хипертрофирано национално самосъзнание, да създава едва ли не някакъв грандиозен национален дух у децата, не, просто ще представя българската история такава каквато е. Да, ще казва, че по време на турското робство българският народ е бил на прага на своето физическо и духовно оцеляване; да, ще казва, че по времето на цар Симеон, и не само тогава, България е една от великите сили в Европа и една от най-могъщите страни в света, нещо, което го няма в учебника; да, ще казва, че ние, българите сме дали писменост горе-долу на 1/6 от територията на света; да, ще казва, че България е държава на повече от 14 века, която е най-старата в Европа и носи едно и също име от основаването си досега, което също не го пише; да, ще пише, че ние, българите, сме създатели на една от 12-те цивилизации в човешката история и това не са го казали българските учени, а един от най-добрите световни културолози Арнолд Тойнби. Това искам да знаят моите деца, това искам да знаят и всички други български деца. Каквото можах, направих. Всеки сам си кове съдбата – не знам дали така ще бъде спрян процеса на деградация и унищожаване на българския народ, но поне знам, че съм направил каквото съм могъл, а не съм седял и гледал примирено идващата гибел на България.

изтегли книгата

изтегли книгата за печат

Гробоветѣ на Трикери

В края на Балканската война районът южно и източно от Серес е българска зона за отговорност (окупационна зона). По споразумение между главните командвания на Гърция и България още от октомври 1912 г. в Солун е разположен български гарнизон – 3-та дружина на 14-ти Македонски пехотен полк от 11-а пехотна дивизия. Негов началник е командирът на дружината подполковник Велизар Лазаров (по-късно генерал и комендант на София). През цялото времетраене на войната гръцката страна всячески се стреми да се освободи от това формирование и по възможност да овладее северната и източна част от ареала, контролиран от българите.

Още през май 1913 г., когато преговорите за мир в Лондон се финализират, отношенията между силите на съюзниците се изострят. Възникват престрелки и по-сериозни инциденти.

Българската инвазия срещу сръбската армия на 16 юни 1913 г. става прекрасен повод гръцкият гарнизон (в състав повече от две дивизии) да извърши кървава разправа с българите в Солун.
През нощта на 16 юни са взривени казарменото помещение на нашия гарнизон и много от българските жилища в града (оказва се, че зарядите са били сложени предварително). Гръцките военни формирования откриват огън с картечници и оръдия не само по българската дружина, но и по къщите, в които мирно спят наши сънародници. На следващия ден настъпва поголовен лов на българи и тяхното изтребление. Оцелелите са натоварени на кораби и отведени в специално подготвен лагер на остров Трикери.

изтегли книгата

За произхода на днешните гърци

Никой в днешна Италия не твърди, че италианците са римляни и че говорят латински, въпреки че столицата им е Рим и езикът им произлиза от латинския. Афроамериканците от САЩ не твърдят, че са потомци на англосаксонските заселници, въпреки че говорят английски и живеят в първите английски колонии в Новия свят. Французите не твърдят, че са германци, въпреки че името им идва от германското племе франки, а първите им крале са чистокръвни германци.

Гърците твърдят, че са потомци на народ с 5000 години история… Историческата истина е една, интерпретациите ѝ – безброй. С публикуването на труда на Якоб Фалмерайер за първи път на български аз давам възможност на читателите да се запознаят с едно полуапокрифно и неизвестно учение. В допълнение публикувам и „Летопис на Монемвасия“, който е най-яркото свидетелство от годините, в които изчезва древният гръцки народ и се появява днешният му азиатско-християнски наследник, подвизаващ се под неговото име. И за да не бъда толкова жесток в заключението, нека добавя, че освен общото име има и още нещо, което свързва днешните гърци с древните елини. И то е, както пише Фалмерайер, че същото слънце, което е греело над главата на Перикъл, изгрява всеки ден и над главите на сегашните обитатели на Континентална Гърция, Пелопонес и островите.

изтегли книгата

Третата национална катастрофа

“Третата национална катастрофа” съдържа детайлно разработени данни за промяната на демографската и етническата картина на населението у нас във всяка една община. Приложени са подробни карти и табличен материал. Ползван е официалният информационен масив на националната статистика и други източници като ООН и Световната банка. Всяка година българският народ се стопява с 50 хиляди души, а от 2007 г. насам сред новородените у нас по-малко от половината са българчета. Окончателно загива българското село, огромните контрасти в развитието на територията са недопустими. Скоро ще станем свидетели на свръхконцентрация на население в няколко големи града и изоставане и циганизация на останалите части от страната. По данни на ООН към 2015 г. България ще е държавата с най-старо население на света. В същото време избраният модел на пенсионна реформа е само отлагане на проблема със задъхването на икономиката и социалната ни система…

изтегли книгата

Българската национална идентичност на славянското население в Македония

„На Балканския полуостров Македония е ябълката на раздора. През последните сто години нейното име се е превърнало в символ на нестабилност. То никога не се спряга самостоятелно и е винаги в съпровод с друга държава. Местоположението й, в центъра на Балканите, винаги поражда апетити към нея, дори и на страни, нямащи собствено население там. В стремежа си да осигурят своето присъствие в Македония, тези страни пристъпват към денационализиране и асимилиране на местното население, което засяга най-много България, тъй като тази област винаги е била населявана и продължава да се населява основно от българи…“
Така започва малката, но много полезна книга „Българската национална идентичност на славянското население в Македония“, която написах през 2010 г. за да популяризирам историческата истина за българите от днешна Вардарска и Егейска Македония.

изтегли книгата

Антигръцкото движение във Варна

„Антигръцкото движение във Варна“ ни въвежда в драматичните времена на българо-гръцките противоречия, които продължават да са терен за превратни и тенденциозни интерпретации. Авторът синтезирано и обективно показва както корените на събитията от 1906 г., така и конкретните им прояви и съдържание. Не можем да не съгласим с оценката на Костадин Костадинов, че “…гръцкото малцинство, особено по-състоятелните и издигнатите слоеве, не цени достатъчно извънредно благоприятните за материален и духовен напредък условия…”, създадени в българската държава. Подстрекавани и от великогръцките кръгове в Цариград и Атина, “…хиляди гърци заменят българското си поданство с гръцко, подкрепят с пари андартските банди, даже се включват в тях и се поддават на нелоялните противобългарски подстрекателства на гръцките консули и фенерските владици…” Именно това е основната причина те да се превърнат в “…мишена на антигръцкото движение в България.” Всичко това, което днес ни изглежда изненадващо, в началото на ХХ в. е било известно в страната и в чужбина. Надали е случайно, че западните вестници (независимо от традиционно силното гръцко лоби в съответните страни и прокарваната по различни канали дезинформация от “потърпевшата” страна) дават относително обективна оценка на варненските и другите “гръцки” събития в България“.
Това написа като предговор проф. Пламен Павлов, когато издадох тази книга през 2007 г.

изтегли книгата

Алманах Македония

Алманахът е преработено и допълнено фототипно издание на алманах „Македония“ от 1931 г. Книгата представя Македония в периода до 1930 г. Описани са всички географски забележителности, църкви и представлява цялостна енциклопедия на Македония.
Изданието съдържа над 3 500 фотоса – голяма част от които са вече уникални, защото оригиналите са изгубени след 1944 г., когато архивът на македонския научен институт е разхвърлян и унищожен. Лично за мен, това е най-важният труд, който съм издавал досега и се радвам, че успях да възкреся в настоящето тази велика, но забравена книга от нашето минало.

изтегли книгата

Българскиятъ гарнизонъ въ Солунъ презъ 1913г.

НЕ ДАВАМЕ Я!

Не даваме я, не – земята мила,
земята на светите ни отци.
Не даваме праха на Самуила,
ни славата на двамата светци!

Тя наша е! Тя с нази е носила
открай ярем и търнови венци,
да, наш е Солун, Шар, Пирин и Рила
и песните на нейните певци.

Не даваме, тъй как не бихме дали
завета на бащите си заспали,
зеницата на нашите очи!

Не даваме, дар бог стои отгоре,
дори в онез гори, поля, простори
светото слово българско ечи!

Иван Вазов

Преиздадох тази книга през 2008 г. за да напомня, че Солун е бил наш. Макар и за кратко…

изтегли книгата

52 Коментара

  1. Тодоров's Gravatar Тодоров
    09.09.2016    

    Благодаря!
    Всеотдайният ви труд ще направи много наши Българчета грамотни и знаещи. Да знаеш, в днешно време в България, е лукс с който не могат много хора да се похвалят. Знанието ще направи децата свободни. Ще имат самочувствие. Доблестно ще премълчават, когато чуят до себе си забележки и критики от раздвоеният език на невежеството. И още по-хубаво е, че ще се предаде нататък. България и българите имат с какво да се гордеят и какво да повдигне духа им – нашата История, Апостола Васил Левски, Христо Ботев, Иван Вазов, Георги Бенковски, Захари Стоянов, Патриарх Евтимий и мн. др, както и Вие, г-н Костадинов, хора като доц. Иво Христов и т.н.
    Господ да ви дари със много здраве, повече мъдрост и още повече знания, за да продължите да вършите делото с което сте се захванали!
    Бог да Ви благослови!

    • Не знаех ,че си издал толкова много книги .
      Браво ! Много приятно изненадана съм .
      А какво да кажа за това ,че подаряваш труда си за безплатно сваляне .
      Не мисля ,че имаш конкуренция в това дело.
      Да си жив и здрав !
      Сега не се получи ,но ще направя всичко възможно да си ги сваля и прочета.

  2. Соня's Gravatar Соня
    09.09.2016    

    Благодаря Ви г-н Костадинов! Най-после успях да намеря това, което търсих цяла година! Синът ми ще е 4-ти клас исках в трети да намеря нещо достъпно за него,но … трябваше да му обясняваме с баща му, за да може да разбере доста от материала по „Човека и обществото“. Госпожата ни изпрати страницата на Вашия труд и най-после намерих ценния материал който е достъпен за 9 годишния ми син! Бих искала да получа 2 бр. от тази ценна книга за децата си! Бъдете жив и здрав и успехи във всички Ваши начинания!

  3. Александър's Gravatar Александър
    15.09.2016    

    Изключително много съм очарован и въодушевен от учебникът Ви г-н Христов.Аз съм ученик от 11 клас.През цялото ми обучение в училище,аз не съм намерил истински учебник,какъвто е вашият.вашият учебник е прекрасен написан на разбран език,описва всички важни и съответно ключови моменти,както и задължителните теми за задълженията,и същността на нашите права история и традиции.Последното за съжаление го няма във вече над 90 процента от младежта.Патриотизмът и задължението човек да се труди,и не само защитава но и да отстоява националните интереси,и да мисли за собствения си народ,а не да го унижава и унищожава целенасочено,и да живее с християнски морал трябва да се изучава във всички класове.Изключително щастлив съм от вашия образцов учебник.Успехи и за напред г-н Христов.Ние патриотите се гордеем с личности като Вас!

    • Костадин's Gravatar Костадин
      16.09.2016    

      А кой е г-н Христов?

  4. Маринов Н.'s Gravatar Маринов Н.
    24.10.2016    

    Поздравления за труда и дадения достъп до дадените исторически материали!

  5. 09.12.2016    

    Благодаря! Тези книги са за всеки читател, притежаващ в себе си поне частичка родолюбие и патриотизъм. Поздрави!

  6. Ина Антонова's Gravatar Ина Антонова
    13.01.2017    

    Най-после един истински съвременен БУДИТЕЛ!!!!!!!!! По този път трябва да тръгнем всички!!!!!!

  7. Яна's Gravatar Яна
    13.01.2017    

    Благодаря Ви г-н Костадинов! Дъщеря ми е в 3-ти клас и Вашият учебник по „Родинознание“ ,който е много полезен и достъпно написан за учениците, много ще и помогне по „Човека и обществото“. Бих искала да получа 1бр. от тази книга за детето си!
    Бъдете жив и здрав и успехи във всички Ваши начинания!

    • Костадин's Gravatar Костадин
      14.01.2017    

      Тиражът се изчерпи, съжалявам. Може да го изтеглите от тук.

  8. Mилена Петкова Петкова's Gravatar Mилена Петкова Петкова
    15.01.2017    

    Родолюбиво е делото ви ! ПРодължавайте в същия дух !

  9. Стефан Панайотов's Gravatar Стефан Панайотов
    23.01.2017    

    Здравейте Господин Костадинов,
    Похвална е инициативата Ви да напишете и издадете учебник по Родинознание за деца. Браво, че сте го направили! Дано да има още такива като Вас, които да напишат увлекателни и съвременни учебници и по другите предмети за всички класове.
    Аз съм научен работник повече от 25 години. Станах доктор на науките и започнах да разбирам, че науката не е статична. Няма точни науки. Дори математиката, химията и физиката се променят всеки ден пред очите ни. Казват, че в сегашното динамично съвремие всички научни дисциплини качествено се обновява на всеки 3-5 години. Много от нещата, които учих в Университета вече са стари факти, които са обслужвали тогавашното състояние на науката.
    Според мен учебникът Ви има един основен проблем. Някой от описанията са категорично казани. Вие не оставяте на детето да мисли, че има все още неизследвани и спорни въпроси от историята ни. Историята не е статична наука. Спорните и алтернативни мнения отсъстват. По този начин никое дете и наука няма да се развиват.
    В обществото и научните среди постоянно се обсъжда темата за културния сблъсък между траките, славяните и българите. Кой кой е в цялата тази игра? Божидар Димитров в своя статия твърди, че в „VII–IX век славяни и прабългари, живеещи на територията на България, са си бъбрели на близки езици, произхождащи от общия някога индоевропейски език, и най-вероятно са се разбирали и без преводачи.” Това ще е вярно ако се приеме, че славяни, траки и българи са индоевропейски племена, с общ корен. Други изследователи поставиха въпроса „Българите траки ли са и дали е имало изобщо славяни?” Все революционни теории. Всички страни изказват достатъчно силни доводи и исторически факти. Всеки е прав.
    Преди няколко години бях в Анкара. На 80 км от града е селището Гордион. Градът, преди 3 хилядолетия е бил столица на древната тракийска държава Фригия. Най-известната забележителност е гробницата/могила на цар Мидас и историческия музей. Добре известен факт е, че фригите се преселват от Балканите, където са известни като тракийското племе бриги. В един момент те изчезват от историята. Били се претопили. В Градския музей в гр. Бурса прочетох, че градът е създаден от траките. Те също се претопили. Една държава е лесно да изчезне от политическата картата, но да изчезне един народ и език е доста трудно. Лингвистите твърдят, че група от 10000 души е устойчива за запазването на езика, особено ако има държавност и култура. Според исторически, лингвистични и генетични проучвания циганите идват в Европа след 10 век от районите на Раджастан и Пенджаб в Северозападна Индия. За 1000 години те не са се претопили и продължават да говорят „цигански”. Живеят на катуни, нямат документирана история, не са чували за държавност и са безписмени. Вярно е, че сред тях действа законът за чистотата, т.е. да не се докосват до други. Те нямат право да се женят за хора вън от общността. Да предположим, че сега ако се върнат в Индия те ще се разбират езиково с местните и сигурно ще си направят щат Циганистан. Вероятно индийците ще ги имат за европейци и че са с европейски произход. Представям си какви теории ще се съчинят за произхода им, а са минали са само 1000 години от напускането им на Индия.
    Склонен съм да предположа, че вследствие на политически или екологични катаклизми траките/бригите, след едно хилядолетие и лутания, са се върнали обратно при „братовчедите” на Балканите вече като българи и езиково са се разбирали прекрасно с местните. По същият начин живеещите българи в Украйна и Молдова се разбират прекрасно с нас въпреки раздялата ни преди 150-200 години. Турците в България се разбират нормално с турците от Анадола въпреки 100 годишната раздяла. Българите в САЩ които са 300000, само в Чикаго 60000, ако се върнат в България след 200 години ще говорят на диалект и ще знаят, че са наши „братовчеди” отвъд океана, а ние ще казваме, че тези индианци говорят български.
    Твърди се, че траките са безписмен народ. Мисля, че това е временно становище. На остров Самотраки открих един интересен експонат на „кирилица” от 6-4 век пр.н.е. на който пишеше, че това не е гръцки език/азбука (няма как да прикача снимката). Не знам какво означава на гръцки самотраки, но на български СамоТраки ми е съвсем ясно. За мен е ясно на какъв език е надписа. Остава спорно дали надписът е на гръцка или тракийска азбука. Твърди, се че траките ползвали гръцката азбука ако пишели нещо на тракийски. В същото време Страбон казва за фригите „… книгите както на фригийците, така и на мизийците, ни връщат във времената преди Троянската война.“
    Вие сам сте се убедили, че в историята и политиката най-много се лъже. Почти невъзможно е човек да остане обективен.
    Препоръката ми е когато твърдите нещо не го декларирайте за окончателно установена истина, особено на деца. Историята е по-голяма от Вас.
    Желая Ви успех във всяко начинание.

  10. Людмила's Gravatar Людмила
    26.01.2017    

    Здравейте, не си виждам коментара, затова ще питам пак: Книгата не се изтегля. Има ли някаква причина?

    • Костадин's Gravatar Костадин
      01.02.2017    

      Напротив, изтегля се съвсем нормално. Какъв проблем излиза при вас?

  11. Петя's Gravatar Петя
    03.03.2017    

    Благодаря за качественото четиво и шансът който давате на младото поколение да се докосне до нашата българска история! Като бъдеща майка живееща в чужбина, нямам търпение да родя, за да мога с гордост да използвам Учебника по Родинознание като ежедневно образователно четиво за още неродения Петко 🙂
    Господин Костадинов, Вие помагате на едно странстващо българско семейство да съхранят късче от най-ценното ни – нашата история.
    Бъдете все така борбен и непоколебим в начинанията си.
    Благодаря ви!

  12. Димитър's Gravatar Димитър
    29.03.2017    

    Начинанието Ви е прекрасно. Непрекъснато гледам по Евроком г-н Минчо Христов, а сега и Вашата поява за направения анализ на изборите и отказа от полагащата Ви се държавна субсидия е нещо което впечатли не само мен, но и много Българи. Тъй като съм доста по голям от Вас ще Ви дам един съвет, а той е да започнете да работите още от сега за следващите избори. По образование съм магистър по икономика и с удоволствие ще помагам с каквото мога.

  13. Йордан Йорданов's Gravatar Йордан Йорданов
    03.04.2017    

    Благодаря за ПРЕКСРАСНИЯ учебник от 1-ви до 4-ти клас!!! Дано да даде Господ повечето ни управници да са поне наполовина родолюбци (а не сребролюбци!!!) като Вас.

  14. Ренета's Gravatar Ренета
    04.05.2017    

    Изтеглих учебника още миналата година, но едва сега намерих този блог. Приемете благодарност и признателност от цялото семейство. Дай Боже повече будни българи като Вас!

  15. Милен's Gravatar Милен
    22.05.2017    

    До тук добре, но трябва да се дигитализират старите томове на История на България издание на БАН Старите и нефалшифицирани издания. Също Под игото непреработено издание и още, но на първо място История на България.

  16. Янка Иларионова's Gravatar Янка Иларионова
    27.07.2017    

    Здравейте! Искам да купя екземпляр от учебника по Родинознание. Искам да го подаря на братовчед ми, който живее в Хюстън и този месец ще ми гостува в България. За децата си разпечатах учебника, но понеже е подарък бих искала да е в оригиналния му вид. Благодаря предварително.

    • Костадин's Gravatar Костадин
      01.08.2017    

      Засега няма как, защото и третият тираж отдавна се изчерпи. А и учебникът не се продава, а се подарява.

  17. Александрова's Gravatar Александрова
    21.09.2017    

    Много харесвам Учебник по Родинознание и с удоволствие бих работила с класа си в него по човекът и обществото. Децата в класа ми са 20. Офис на Еконт – театъра, гр. Монтана – Росица Александрова. Безкрайни благодарности!

  18. Йорданка Стефанова's Gravatar Йорданка Стефанова
    01.10.2017    

    Здравейте! Начален учител съм в ОУ“Елисавета Багряна“ – Сливен. Тази година ще ръководя група по интереси „Опознавам родния край и родината“. Искам да възпитавам моите ученици в родолюбие, затова и избрах тази тема. Много бих се радвала, ако мога в края на годината да поднеса този учебник на децата, за да мога да запаля трайно „огъня на родолюбието“. Ще се радвам, ако мога да осъществя това! Бих искала да заявя 25 учебника. Адресът е: гр. Сливен, кв. Сини камъни, ОУ“Елисавета Багряна“ – за 2″д“ клас – кл. р-л: Йорданка Стефанова. БЛАГОДАРЯ ПРЕДВАРИТЕЛНО! ЖЕЛАЯ ВИ УСПЕХ!

    • Костадин's Gravatar Костадин
      01.10.2017    

      Нов тираж ще има в края на октомври. Пишете тогава и ще ви пратя.

  19. Галина's Gravatar Галина
    09.10.2017    

    Здравейте. Гледах едно вашо интервю в ю туб и останах доста впечатлена. Реших да видя какво пише във вашия учебник. Това което ми направи силно впечатление е следното: говорите за три различни народа – българи, славяни и траки; не се уточнява от къде идват славяните и българите; славяните са били мнозинство; българите са вярвали в бог Тангра; покръстването на българите; Византия и т.н Тъй като ми изглеждате родолюбец бих искала да споделя с вас за последните проучвания относно българската история. А те са следните: Има доказателства, че траките това сме ние (българите); България не е създадена през 681г. Тогава е била една голяма битка между България и Римската империя. ; Терминат „славяни“ е измислен от Екатерина Велика ; Терминът Византия е измислен от историците през последните 200 години; Българите са били християни много преди Княз Борис I и не са вярвали в бог Тангра. Не са намери никакви доказателства за тангризма , но има доказателства, че са били християни.( Напр. Владетелите преди и след Княз Аспарух са погребани по християнски).; Има доста противоречия и неточности относно създаването и формирането на държавата. Например: Как така славяните са били повече от българите и траките , а държавата се казва Булгария? Някак си няма логика. А къде са отишли траките след като са били коренното население ? Как така са асимилирани ? Защо в тракийските гробници днес се отикриват същите изображения като тези на народните носии ? И т.н
    Не пиша с лоши намерения. Нали идеята е се образоваме и да познаваме нашата история ?

    • Костадин's Gravatar Костадин
      11.10.2017    

      Разбирам, че не пишете с лоши намерения. Просто не сте запозната с българската история и поради това лесно се поддавате на галещите слуха лъжи за българското минало. Нищо от прочетеното от вас не е вярно. Само едно искам да ви питам – можете ли да ми посочите поне една тракийска гробница, в която има изображения като на нашите народни носии?

      • Пламен's Gravatar Пламен
        12.10.2017    

        Това с тракоманията не почива на никакви !истински! доказателства, но мисля, че същото важи и за т.нар. бог Тангра. Теорията за тангризма просто издиша. Мисля, че е редно да приемем, че просто няма достатъчно изворова база, за да се опише в подробности каква точно е била религията на българите преди покръстването…

        • Костадин's Gravatar Костадин
          14.10.2017    

          Напротив, има достатъчно податки. Цялата обредна и религиозна система на прабългарите съвпада с тази на другите степни народи от епохата на ранното средновековие. Не се поддавайте на модните тенденции да се отрича всичко и да се „откриват“ нови и „сензационни“ неща.

          • Пламен's Gravatar Пламен
            15.10.2017    

            Съгласен съм за сходства с другите степняци, мисълта ми беше конкретно за Тангра. Не не е ли онзи реконструиран от проф.Бешевлиев надпис с вложено доста въображение единственото място, където се споменава буквално Тангра като име на върховен бог на българите? Ясно е, че са били езичници, но самото понятие тенгризъм не почива на достатъчно доказателства от изворите поне според мен.

          • Костадин's Gravatar Костадин
            16.10.2017    

            Вижте, за повечето от степните народи не се знае как са наричали своите богове, защото не са имали писменост. Същевременно е добре известно, че всички те са имали на практика една и съща религия, бит и култура. Има стотици изследвания в сферата на номадската култура, които са достъпни и на български. Аз лично ви препоръчвам трудовете на Николай Гумильов. Пак ще се повторя, не се поддавайте на писанията на модерните интернет-„историци“. Те не пишат история, а белетристика:)

          • Галина's Gravatar Галина
            26.03.2018    

            Извинявам се за късния отговор. Аз нямам претенцията, че знам всичко. А и как бих могла да познавам хилядолетната българска история, голяма част от която тъне в мъгла.(М/у др. според българския каледндар сега е 7524 г. ….) Вашият отговор ме наведе на мисълта, че вие сте запознат с „грешната“ , с фалшивата българска история? Нима не следвате пътя на логиката и нямате аналитично мислене ? Лесно е да се отрече нечие твърдение , без съответните аргументи. Моля да се аргументирате, поне така правят „модерните интернет историци“ – аргументират се. Относно въпросът ви отправен към мен, ще ви отговоря така: АЗ ЛИЧНО ЩЕ ОБИКОЛЯ ВСИЧКИ ТРАКИЙСКИ ГРОБНИЦИ, ЩЕ НАПРАВЯ СНИМКИ И ЩЕ ВИ ГИ ИЗПРАТЯ .Нека и аз да ви питам нещо:
            1. Може ли да ми посочите поне 1 светилище на Тангра на територията на страната, което да посетя( След като са били тангристи, българите би трябвало да са строили светилища на своя бог)
            2. Защо не сте отговорил на коментара на Стефан Панайотов? Може би нямате нужните аргументи. за да го оборите ?
            3. Вие сте учил историята от стари автори на учебници (след 1944) или сте я изследвал ?
            А докато ви предоставя снимковият материал , Ви предлагам да прегледате този материал
            http://sparotok.blogspot.bg/2014/06/blog-post_5.html . Тук са показани сравнения на български и тракийски орнаменти.
            Бих искала да завърша коментара си с нещо положително:
            „Български приятели, не забравяйте, че вие сте НАЙ–ДРЕВНАТА от съществуващите днес културни нации и то не само в Европа, но и в света ! Миналото погълна античността, но България остана като жива отломка от древната европейска култура, най-древната отломка от минѝлото… “ – Д. Лихачов

          • Костадин's Gravatar Костадин
            27.03.2018    

            Уважаема госпожо, прабългарски светилища има из цялата страна, наричат се капища. Такива има в Плиска, има в Мадара, има край с. Хан Крум, има в Шумен и на още мнаго места. Виждам, че не сте запозната с нашата история, но ако сте любознателна търсете сериозната, истинската история, а не фалшифицираната. България е достатъчно велика, за да крадем чужда история. Ние не сме като гърците или македонистите и не трябва да бъдем.

  20. Каталина Малендакова's Gravatar Каталина Малендакова
    11.11.2017    

    Здравейте!Впечатлена съм от Учебника по родинознание-написан е на достъпен за децата език,ясно и последователно е проследено историческото развитие на нашата страна,има богат илюстративен материал.Водя кръжок във втори клас за родния край и неговото историческо минало.Опитвам се да възпитам родолюбиви чувства у децата и смятам,че Вашият учебник ще бъде от голяма полза за моята работа не само в кръжочната работа ,но и в часовете по родинознание и Час на класа. Принтирах учебника,но за съжаление,той не изглежда така ,както е в оригинал.Бих се радвала,ако получа 26 броя,които да подаря на моите ученици ,за да ги ползваме в нашата работа.Независимо от това,искам да Ви благодаря за полезния учебник!
    Адрес:гр.Сливен,ОУ“Христо Ботев“-2″Б“ клас,кл.р-тел :Каталина Малендакова.

    • Костадин's Gravatar Костадин
      12.11.2017    

      С удоволствие. Просто трябва да кажете на родителите на децата и те да си поръчат учебници от страницата на Движение Възраждане във фейсбук. Учебници има, така че ще могат да получат.

  21. Весела Тодорова's Gravatar Весела Тодорова
    15.11.2017    

    Здравейте,учебникът е много хубав,разпечатах го за себе си,но много ми се иска да го поръчам за моите ученици.Как мога да заявя 19бр.?
    Благодаря!

    • Костадин's Gravatar Костадин
      19.11.2017    

      Влезте в страницата на Движение Възраждане във фейсбук и напишете лично съобщение. Само че изпращаме само лично за децата, не на цели класове. Така че кажете на родителите на вашите ученици да го направят сами и ще получат бройки.

  22. Благовеста's Gravatar Благовеста
    12.03.2018    

    Здравейте, Господин Костадинов
    как бих могла да изтегля учебникът по Родинознание! Имам дъщеря с двойнна националност държа да го прочете ! Научих я на Кирилицата и да пише и да чете на нея ! Искам тя да чете подходящи книги за България на Български ! Сърдечно благодаря и Ви подкрепям а за мен остава да прочета останалите книги само да знаем по какъв начин да се сдобием с тях!

    • Костадин's Gravatar Костадин
      13.03.2018    

      Можете да го изтеглите точно от тук, погледнете в началото на страницата и ще видите. Има два файла – единият е за печат, а другият е за теглене и разглеждане на учебника на компютър.

  23. Галина's Gravatar Галина
    27.03.2018    

    „Костадин27.03.2018
    Уважаема госпожо, прабългарски светилища има из цялата страна, наричат се капища. Такива има в Плиска, има в Мадара, има край с. Хан Крум, има в Шумен и на още мнаго места. Виждам, че не сте запозната с нашата история, но ако сте любознателна търсете сериозната, истинската история, а не фалшифицираната. България е достатъчно велика, за да крадем чужда история. Ние не сме като гърците или македонистите и не трябва да бъдем.“

    Уважаеми господине, или не сте разбрал правилно въпросите ми, или умишлено се правите на луд! Един от въпросите ми беше да посочите светилище на ТАНГРА, тъй като вие пишете, че древните българи за почитали Тангра (Тенгри) . Вие не го направихте във вашият коментар. Няма и как да го направите, защото такова не съществува. Всички знаем, че преди покръстването българите са били езичници, но не са били тангристи.Знае се че има прабългарски светилища из цялата страна, но те са ТРАКИЙСКИ.
    В Плиска е намерен езически храм, но специалистите не твърдят, че е на Тангра. Ето малко инфо: http://gepard96.blog.bg/history/2011/11/24/.840715
    В Мадара също има езиюески храм, но също не се твърди, че е на Тангра ! Даже и в уикипедия може да проверите: https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D1%80%D0%B0_(%D0%B0%D1%80%D1%85%D0%B5%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D1%87%D0%B5%D1%81%D0%BA%D0%B8_%D1%80%D0%B5%D0%B7%D0%B5%D1%80%D0%B2%D0%B0%D1%82)

    Ето още един интересен материал по въпроса за древните светилища:

    http://www.academia.edu/32764481/_%D0%A2%D0%90%D0%9D%D0%93%D0%A0%D0%98%D0%A1%D0%A2%D0%9A%D0%98_%D0%9A%D0%90%D0%9F%D0%98%D0%A9%D0%90_%D0%97%D0%9E%D0%A0%D0%9E%D0%90%D0%A1%D0%A2%D0%A0%D0%98%D0%99%D0%A1%D0%9A%D0%98_%D0%A1%D0%92%D0%95%D0%A2%D0%98%D0%9B%D0%98%D0%A9%D0%90_%D0%98%D0%9B%D0%98_%D0%A2%D0%A0%D0%90%D0%9A%D0%98%D0%99%D0%A1%D0%9A%D0%98_%D0%A5%D0%A0%D0%90%D0%9C%D0%9E%D0%92%D0%95_

    За втори път ми пишете, че не съм запозната с българската история. Интересно как точно преценихте това ? Май Вие не сте изцяло запознат с този етап на нашата история…. На всички, които твърдят нещо различно от вашето становище ли казвате, че не са запознати с историята и че са неграмотни ? Историята трябва да се изследва и проучва, да се проверява, не да заучава наизуст учебници написани от някой си преди нас и да вярваме сляпо. Точно за това водим тази дискусия. Аз търся истината и искам да проверя всички гледни точки. Българската поговорка , че “ В спорът излиза истината“ важи с пълна сила. Теорията за алтайският произход на българите и за тангризмът издъхва с всеки изминал ден ….
    Да, България е наистина велика, че да ни откраднат историята от завист… Гърците защититават ревностно своето. Би трябвало да вземем пример от тях и да защитим нашето !

    П.С Ще отговорите ли на другите ми два въпроса или да приема, че са риторични ?

    • Костадин's Gravatar Костадин
      27.03.2018    

      Уважаема госпожо, докато спорите с мен не с доводи от книги и резултати от арехологически експедиции, а с цитати от съмнителни сайтове или миш-маша уикипедия, няма как да ме убедите в тезата си. Да, прабългарите са били тангристи, да, капищата са тангристки светилища, и да, такива има из целия тюркски свят. Унизително е за мен като българин и историк дори само да чета антибългарските ви глупости. Не ви ли е срам поне малко? Прочетете поне книгата на Бешевлиев, в нея има и картинки, а някои са дори цветни – мисля, че е като за вас и ще разберете написаното.

      • Галина's Gravatar Галина
        27.03.2018    

        Сигурно има светилища на Тангра в тюркския свят, но в България няма. И НЕ не ме е срам, защото ние НЕ сме тюркски народ ! Нито те знаят бългаски, нито ние знаем тюркси език. Технологиите напредватс всеки изминал ден. Има направени генетични и антрапологични изследвания, които доказват, че ние сме европейски народ и нямаме нищо общо с тюркския. Кои твърдения са антибългарски – тези за кюрртския произход или тези за тракийския ? Що се отнася до книгите, може да хвърлите едно око на трудовете на Ганчо Ценов,Асен Чилингиров, Вл. Георгиев, М. Попов и др Има и достатъчно наши и чужди съвременници, които правят проучвания относно българският произход. Няма да е лошо да се запознаете и с тяхната работа. Би било добре един историк като вас да провери документите, които представят в защита на своята теза, защото са написани на латински и гръцки или друг чужд език (Страбон, Херодот, Йоан Зонара, Ст. Византийски и др.) и за обикновения читател преводът е труден. Малко кофти се превежда с гугъл транслейт.
        Относно книгата на Бешевлиев. Признавам не съм я чела, но ще я прочета. Тъй наречените от вас измислени сайтове също цитират тази книга и след като и вие я цитирахте ми стана интересно следното : или вие сте гледал само картинки без да четете или те . Благодаря за полезната дискусия. Успяхте да ме убедите, че теорията за кюркския ни произход наистина издъхва. Хубав ден ви желая.

        • Костадин's Gravatar Костадин
          28.03.2018    

          Не сте чела най-добрата книга по въпроса, но твърдите, че не вярна?!?! Това какво е – наглост, глупост или простащина?

          • Галина's Gravatar Галина
            29.03.2018    

            Нито едно от изброените. Моето е логика и аналитично мислене. В приказката за тюркския ни произход , логиката се губи. Относно г-н Бешевлиев логиката е следната:
            Този човек е живял по времето на „комунистическия“ режим. Във време без свобода на словото, във време когато са избивали хората без съд и присъда, когато интелигенцията на страната е подложена на геноцид … Всички е трябвало да се съобразяват с интересите на партията. Представяте ли си какво се е случвало, ако някой изрази мнение против принципите на партията ? Та те за един виц са вкарвали човек в затвора… Предвид обстоятелствата аз си задавам следните въпроси: Дали г-н Бешевлиев е публикувал всичко, което е открил ?Знае се , че властта е одобрявала и коригирала филмовите сценарии. Възможно ли е трудовете му да са били редактирани и одобрени от партията ? Бил ли е под натиск на властта ? Ако г-н Бешевлиев е живял в страна, в която е имало свобода на словото, би ли направил същите изводи ? Трябва ли да се приема, че той е безгрешен ?

          • Костадин's Gravatar Костадин
            29.03.2018    

            Не е нужно да продължавате, г-жо. Простотата може да е свещена, но не бива да бъде нагла. Твърдите пълни идиотщини за един от най-големите и световно признати български историци, чиито трудове са превеждани на десетки езици. Но какво разбира Бешевлиев пред вас, нали? Прекрачихте всички граници на възпитаното поведение, отделно от храчките и помията, които изплюхте и изсипахте срещу българската история.

  24. Галина's Gravatar Галина
    28.03.2018    

    Щом имате нужда да посоча доводи от книги, аз се консултирах със специалист по въпроса –
    Павел Серафимов. Ето и неговият отговор :

    „Трудно ми е да повярвам, че това е отговор на учен! Та аз съм дал точни цитати от работи на професионалисти! Георги Михайлов, Николай Колев, Евгений Теодоров, Геоги Китов, Даниела Агре, Дънкън Нортън-Тейлър, Георге Ардея са известни и уважавани специалисти. Ако к-н Костадинов не е съгласен с изводите на тези хора, би трябвало да посочи защо, а не да демагоства, това не е поведение на учен.
    Всеки вършещ съвестно работата си учен е длъжен да се съобрази с новата научна информация. Познанията на г-н Костадинов са от времето преди 1938 г. Тогава излязоха изследванията на д-р Методи Повов засягащи анропологичните типове срещащи се сред българите. Заключението е красноречиво – не сме потомци на тюрки:

    “Отъ направeния разборъ на антропометричните проучвания надъ българския народъ изпъква ясно- позволявамъ си да повторя още веднъжъ, че всички споменати данни говорят категорично и ясно, че расовите смесици, които влизат в състава на нашия народъ, принадлежатъ къмъ познатите европеидни раси” – М. Поповъ, Българският народъ между европейските раси и народи, Придворна Печатница, София, 1938, с.111.

    Двадесет години по-късно нашият даровит изследовател представя ново, по-подробно проучване, чийто резултат гласи – “Антропологичните типове, които влизат в състава на съвременния български народ принадлежат изцяло към европидната раса. Между тези антропологични типове първо място по разпространение, съгласно подробните данни от нашите изследвания заема понтийският, или черноморският тип” – М.Попов, Антропология на българския народ, том -I , Физически облик на българите, БАН, София, 1959, с.260.

    Изследванията на Попов са толкова убедителни, че още в началото на 70-те години на ХХ век, учени като Димитър Ангелов правят следните признания: “ “Доминантен е следователно не донесеният от славяните северен тип, а характерният и разпространен сред някогашния тракийски етнос средиземноморски тип. По такъв начин,погледнато от биологична гледна точка, ролята на траките във формирането на българската народност е несъмнено.” – Д.Ангелов, Образуване на Българската Народност, Наука и Изкуство, София, 1971, с.189-190
    Г-н Костадинов би трябвало да знае и за резултатите от новите генетични проучвания. В тях срещаме два важни извода: „Като цяло българите са отдалечени от алтайските популации и популациите живеещи на север от региона на Памир, и от казанските татари и иранците, макар и в по-малка степен.“

    VIII. ИЗВОДИ
    6. Доказано е, че българският Y-хромозомен генофонд е почти изцяло представен от западноевразийски хаплогрупи. Генетичните приноси от Централна Азия (Хг C-M217), Северна Евразия (Хг N-M231) и Югозападна Азия (производни на Хг Q-M242, Хг LM61 и Хг R-M124) са незначителни (общо 1.5%)

    10. Приведени са доказателства към хипотезата, че древните българи (които според последните исторически изследвания имат съществен принос при формирането на съвременния български народ) нямат общ генетичен произход с алтайските популации и говорещите тюркски езици средноазиатски популации.

    http://nt-cmb.medun.acad.bg:8080/…/S_Karachanak_Yankova-dis…

    • Костадин's Gravatar Костадин
      28.03.2018    

      Пълни глупости:) Посоченият от вас основен източник не е историк, а белетрист, пишещ доста увлекателно, а вие би било редно да прочетете не стотици, а хиляди заглавия, преди да защитавате смело позиции, с които не сте наясно. Генетичните изследвания са напълно свободни съчинения, а древните тюрки са от смесен европеидно-монголоиден расов тип, каквито са и сегашните тюрки. Поне на Лев Гумильов съчиненията да бяхте прочели. Но както и да е, най-трудно се спори с незнаещите – те си мислят, че знаят всичко:)

      • Галина's Gravatar Галина
        28.03.2018    

        В случая не знаещите питат , а „знаещите“ не могат да дадат ясен и точен отговор, подкрепен с неоспорими аргументи. Вие не сте специалист по генетика, за да отхвърлите с лека ръка изследвания направени от експерти. В случая вие казвате , че генетика не е наука, а свободни съчинения. И от кога историята е точна наъка ? От вас аз единствено научих следното „пълни глупости, пълни глупости“ и нищо повече. Белетристите както ги наричате вие, подкрепят твърденията си, а вие не. Вие си служите с обидни подмятания и изтъркани клишета, отговаряте на въпроси на които само ви изнася.
        Не знам с кои е по трудно да се спори – с не знаещите или с тези, които си мислят, че знаят всичко. „Аз знам, че нищо не знам, но другите и това не знаят“
        „Пази Боже сляпо да прогледа…“

        • Костадин's Gravatar Костадин
          28.03.2018    

          Малко по-горе вие признахте, че не сте чели Бешевлиев. Извинете, но дори и само тази книга да бяхте прочели щяхте да получите отговор на всичките си въпроси. И да, историята е точна наука, която борави с факти. Щом дори и това не знаете, а сте тръгнали да ме поучавате, какво повече да говорим?

          • Галина's Gravatar Галина
            29.03.2018    

            Явно не съм се изразила правилно и вие спекулирате.Хващате се като удавник за сламка, отбягвате голяма част от поставените въпроси и извъртате темата. Не си служите с точни цитати от различни автори, живяли в различни времена, както правят наречените от вас „белетристи“
            . Ако аз днес взема един учебник по история ще науча, че няма какво съществено да се каже за княз Крум и че е имало някакав владетел Симеон Велики. Ама защо е бил велик един Бог знае. Много точна наука няма що. Историята от време уно се е пишела от силните на деня и е обслужвала интересите на политика. Нашата история от чужденци е написа… За съжаление ослужва интереса на чужденците. Ако ни искарат варвари и преселниците, по-лено е да имат претенции за земята…
            Ето един коментар относно работата на г-н Бешевлиев , от човек който явно чел книгите му.
            : https://www.vbox7.com/play:6b9500b5aa
            Предполагам за вас и Пламен Пасков е белетрист, но звучи мнооого убедително.

          • Костадин's Gravatar Костадин
            29.03.2018    

            Пламен ми е приятел, но не е историк. Поради тази причина приемам неговите позиции с усмивка.

  25. Р. Иванов's Gravatar Р. Иванов
    27.07.2018    

    Привет, г-н Костадинов.
    Има ли останали бройки от учебника Ви по родинознание?
    Как мога да поръчам за моя близка?

    • Костадин's Gravatar Костадин
      27.07.2018    

      Има, пишете на страницата на Движение Възраждане във Фейсбук и ще ви пратим от там.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*

Архив