Тридесетте лъжи на Иво Инджев

Моля читателите да ме извинят, че слагам такава непристойна снимка, но мисля, че тя най-добре изразява визуално душевността и менталните способности на агент Ивайло

На 7 март в Добрич агент Ивайло, доносник на бившата Държавна сигурност, известен в социалните мрежи още и като Иво Инджев, се опита да направи представяне на последното си творение „Измамата Сан Стефано. Руско-турската поробителна война“. Разбира се това не се случи поради спонтанно изразеното от добричлии бурно недоволство от гостуването в града им на такъв субект като агент Ивайло. Проваленото представяне на нескопосаните и бездарни писаници на агента го принуди да дава жални интервюта по медиите, където със сълзлив глас да се оплаква от несъществуващи заговори, въображаеми престъпни групи и почти разплакан да се жалва как се страхувал за живота си. Последното подобно интервю беше на 12 март в американската българоезична телевизия Битиви, където в предаването „Лице в лице“ Ивайло получи пълен отдушник за наранената си и нежна доносническа душа. Пред притихналата и почти бездиханна водеща Цветанка Ризова, която го гледаше в захлас почти през цялото време, старият доносник даде пълна изява на способностите си, заради които навремето е бил вербуван от ДС, и за краткото време от 15 минути успя да изговори точно 30 лъжи. Тъй като в една част от тях той засегна и мен с откровени клевети по мой адрес, аз поисках право на отговор от телевизията. След двудневен размисъл такова ми беше дадено буквално през стиснати зъби, като обаче вместо да получа 15 минути, получих точно 5, което не ми позволи да оборя всички лъжи на агента. Ето защо сега ще го направя тук.

Лъжите на доносника, подредени по хронологичен ред според тяхното произнасяне в интервюто му, са следните:

  1. Представянето било провалено от организирано престъпна група – елементарна доносническа уйдурма, хората, отишли на представянето, са обикновени жители на Добрич.
  2. Пратил съм хора на мотоциклети да му провалят представянето – нищо подобно, никого не съм пращал.
  3. Бил съм организатор на Луков марш – нищо подобно, дори досега не съм ходил на нито една от тези прояви.
  4. Бил съм присъствал на митинги на БСП – нищо подобно, даже обратното, лидери на БСП са присъствали на митинг на Възраждане.
  5. Хората, които провалили представянето на книгата на доносника, били с боксове по ръцете – нищо подобно, има достатъчно клипове, снимани от мястото на събитието, на които се вижда, че никой не носи подобни неща.
  6. Хората, провалили представянето на книгата на доносника, били паравоенни – нищо подобно, нещо повече, в България няма нито една паравоенна структура.
  7. В крайна сметка „провокаторите“ били избягали – нищо подобно, даже напротив, извиканите от организаторите на проявата на агент Ивайло полицаи извеждат хората, на които съставят предупредителни протоколи и след това изрично им забраняват да се върнат в залата.
  8. Гнусният доносник сравни 3 март, датата на българското освобождение, с изнасилване – това не е лъжа, а нещо много повече, това е отвратителна храчка не просто в лицето на целия наш народ, но и в лицето на цялата българска история.
  9. Призова хората, които не мислят като него, да бъдат запалвани живи – това също не е точно лъжа, а директна заплаха, отправена в национален ефир. А през това време водещата Ризова продължаваше да го гледа с умиление и захлас…
  10. Нарече Русия по-мракобесна от Турция – по-мракобесна държава от турската в историята на Европа не е имало, и това е историческа аксиома. А аксиомите, както дори и старите доносници знаят, нямат нужда от доказване.
  11. 90% от руснаците били роби по време на Руско-турската война – пълна лъжа, крепостничеството е отменено 16 години преди войната, а и крепостният статут не е робски.
  12. Стефан Стамболов бил изгонен от руското посолство в Цариград и после заради граф Игнатиев бил изгонен от семинарията в Одеса – Стамболов никога не е посещавал руското посолство в Цариград, а от семинарията е изгонен заради връзките си с руските революционери, които руската полиция наблюдава внимателно. Граф Игнатиев няма нищо общо с това, съмнително е дори към този момент да е знаел за съществуването на Стамболов.
  13. Истинското освобождение на България било на 6 септември 1885 г. (Съединението) от Русия – това дори няма да го коментирам, толкова е малоумно.
  14. Срещу Съединението най-силно възроптала Русия – нищо подобно, най-силно се противопоставя Турция, а впоследствие Австро-Унгария и Сърбия, като последната, по това време австрийски сателит, дори ни обявява война. Русия, поради личната неприязън на руския император към неговия първи братовчед, българския княз Александър, не подкрепя Съединението, това е факт, но също така са факт и думите на Александър III „За разединение и дума не бива да става“. Както винаги доносникът чете историята както дяволът евангелието.
  15. Руският цар Александър III бил подстрекавал султана да си вземе Източна Румелия – нищо подобно, даже напротив, руските дипломати предупреждават турците да не вкарват войска в Румелия, и султана се съобразява с това.
  16. Целта на Русия през 1877 г. била да вземе Босфора и Дарданелите – нищо подобно, войната е обявена изрично за освобождението на „поробените християни“, както пише в манифеста за нейното обявяване. Териториалните придобивки на Русия след войната са повече от скромни – тя си връща Южна Бесарабия и придобива Батуми в Грузия. За сметка на това Англия окупира Кипър, а Австро-Унгария – Босна и Херцеговина, без да са гръмнали дори и с една пушка по време на войната, само заради услугите, които правят на Турция по време на войната. С други думи услуги, които са имали за цел да ни оставят под турското робство.
  17. В италианския химн се пеело за кървавия казашки ботуш – няма такова нещо, изключително елементарна, дори бих казал тъпа лъжа на доносника. Друго се пее, споменава се казак, но хайде да не помагам на Ивайло, нека провери сам и друг път да не лъже толкова идиотски.
  18. Руската армия през 1877 г. била съставена от крепостни селяни – поредната тъпа лъжа, крепостните селяни са освободени още през 1861 г. Нещо повече – голяма част от войниците и офицерите във войската, тръгнала да освобождава България, е съставена от доброволци, защото това не е цялата руска армия, а само част от нея, и много войници са изявили своето желание именно те да бъдат пратени да се бият.
  19. Иво Инджев намекна, че ние българите не сме славяни – това е една от основните модерни фалшификации на българската история, на които се крепи днешният процес на национално обезличаване и отродяване на българската народност. И тук е безсмислено да се спори, защото, както казва св. Методий, да се препираш с идиоти е безсмислено, затова ще препоръчам както на доносника, така и на всички негови колеги, да прочетат „История славянобългарска“ на отец Паисий Хилендарски. Тя е писана точно за еничари и майкопродавци като него.
  20. Иван Аксаков бил казал, че целта на войната била да се превземе Босфора – нищо подобно, даже напротив, като председател на руския Славянски комитет Аксаков е най-горещия радетел за обявяване на война на Турция, за да се освободят българите, и организираните от него многохилядни митинги в защита на българския народ са една от основните причини Русия в крайна сметка да обяви тази война. Точно поради тази причина, защото руския царизъм буквално се стряска от тази първа по рода си проява на гражданска активност в страната, веднага след края на войната Иван Аксаков е заточен в руската провинция, а Славянския комитет е разтурен. Оценявайки заслугите на Аксаков за България, българският народ го пожелава за свой княз през 1878 г., но това естествено не се случва, защото западните сили не разрешават руснак да седне на българския трон.
  21. Русия била научила за Априлското въстание от публикациите на Макгахан – нищо подобно, американският журналист пише всичките си статии след въстанието. Припомням на стария доносник Ивайло, че по време на въстанието монахините в Самара шият прочутото Самарско знаме точно за българските въстаници. Въстанието обаче е потушено преди то да стигне до тях и затова по-късно е дадено на българските опълченци.
  22. Граф Игнатиев бил подлъгал Русия, че Турция е слаба, и затова тя обявила война – нищо подобно, Русия прекрасно знае, че турската армия е силна и добре въоръжена, и точно поради тази причина не иска да води тази война. Тя е наложена на руското правителство, както стана ясно по-горе (виж лъжа 20), от самия руски народ, и точно поради руската неподготвеност, тъй като Русия още не се е възстановила от последиците след загубената от нея Кримска война, руската армия понася големи жертви по време на военните действия и едва успява да спечели войната.
  23. Руснаците били обвинявали българите, че са ги въвлекли в тази война – отново гнусна лъжа. В книгата на Василий Немирович-Данченко „Година на война“, изд. 2008 г., на стр. 566 четем буквално следното: „Стигна се дотам, че на масата на командирите пред турските парламентьори, явили се за преговори (при което ние, верни на своето гостоприемство, ги гощавахме с обеди), звучаха фрази, от които и сега ти става срамно… Турският офицер любезно се усмихваше и на свой ред добавяше: – Тези българи са ужасни негодници. Почакайте, те сами ще ви покажат какви са. Сами ще видите, че не могат да бъдат управлявани по друг начин от този по който ги управлявахме ние…“ Тези думи на турския офицер не ви ли звучат пророчески, с оглед плювните и писанията на Иво Инджев?
  24. Опълчението било само 6000 души и не било добре въоръжено – поредната изключително елементарна лъжа. Опълчението достига почти 11 000 души към края на войната, въоръжението му е старо, така е, но такова е и цялото въоръжение на руската армия. Нещо повече, към края на войната опълчението е прекръстено на Българска земска войска – така се оказва, че възстановяването на българската армия предхожда юридически с няколко седмици възстановяването на българската държава. Нещо, което за агент Ивайло очевидно няма никакво значение, щом трябва да се плюе срещу България и Русия.
  25. Ген. Гурко бил „търтил да бяга“ от Стара Загора и изоставил града на произвола – нищо подобно, руската войска води упорити боеве в защита на града, но турската армия е по-силна и разбива руската, към която се числи и българското опълчение. Изтеглянето е съвсем организирано, не е безразборно, в резултат на което разбитата армия успява да се изтегли и да се прегрупира за отбрана на балканския хребет.
  26. Русия не била дошла да ни освобождава, а да завзема земи – тази лъжа повтаря до известна степен лъжа 16, на която вече отговорих.
  27. Мотива на Русия за войната бил да си върне за Кримската война – тук вече доносникът Инджев започва да се повтаря. Както вече стана ясно по-горе (виж лъжа 20), Русия не е подготвена за тази война, и причината в крайна сметка да я води, е огромното желание на руския народ неговите братя християни и славяни на юг от Дунав да бъдат освободени след кървавото потушаване на Априлското въстание.
  28. Целта на войната била да ни превърне в русофили – уникално тъпа глупост. Странно, как така Англия и Австро-Унгария пропуснаха този златен шанс да ни направят англофили или австрофили, а вместо това предпочетоха да окупират Кипър и Босна? О, извинете, според трактовката на агент Ивайло, България е поробена от Русия, а Кипър и Босна са освободени от Англия и Австрия. Толкова са освободени, че 36 години по-късно босненците убиват австрийския престолонаследник (което става причина за Първата световна война), а кипърците създават въоръжена организация за борба с английските колонизатори и водят кървава борба с англичаните чак до 1960 г., когато островът им получава независимост.
  29. Договорките на Русия с Австро-Унгария в Райхщат и с Англия в Лондон преди войната били за да не се създаде голяма българска държава след войната – нищо подобно, Русия подготвя почвата да не бъде нападната в гръб от тези държави, както става през 1853 г. по време на Кримската война, и условието и на двете сили съм Русия, за да, забележете, не да подкрепят, а просто да не пречат на руските действия срещу Турция, е да получат териториални компенсации след войната, но най-вече да не се създава голяма българска държава. Русия има два избора – или се съгласява с тези условия и освобождава поне част от България, или не се съгласява и българите продължават да носят целокупно турския хомот. Очевидно е, че според агент Ивайло за предпочитане е ние българите да бяхме останали под турско робство. И после се оплаква, че българите го били заплашвали с убийство. Има ли нещо учудващо?
  30. Накрая гнусният агент се възмути защо нямало български представител на Берлинския конгрес – ами няма, защото домакинът Бисмарк не го допуска. На него принадлежи крилатата фраза, останала в историята на световната дипломация – „Господа, събрали сме се да осигурим мира в Европа, не щастието на българите“. Тази негова реплика е във връзка с изострянето на тона между руските и английските делегати на конгреса, когато последните се стараят максимално да орежат свободните български земи за сметка на Турция, Сърбия и Румъния, а руските на свой ред се опитват да ги запазят за България. В тази връзка ще припомня, че 8 години по-късно, когато се събира следващата международна конференция в Топхане след обявяването на Съединението на Княжество България и Източна Румелия, въпреки всички успешни ходове на българското правителство, въпреки спечелената победа в Сръбско-българската война, въпреки вече утвърдената българска държавност, отново никой не кани български представител на тази конференция. Та какво остава за Берлинския конгрес…

И така, да повторим – 30 лъжи за едва 15 минути. Падат се по 2 лъжи в минута! А сега си представете колко са лъжите в антибългарския парцал „Измамата Сан Стефано“, който агент Ивайло има наглостта да нарича книга, и се замислете за мащабите на информационната война, която собствениците на стария доносник водят срещу нас вече почти 30 години. Война, която има за цел да ни превърне в аморфна маса без национално самосъзнание, да ни отроди от собствения ни корен и да подготви почвата за окончателното унищожение на българската държава и българския народ.

В заключение ще добавя, че с тази статия наруших един свой основен принцип, и той е, че с ибрикчии не се спори. Ибрикчиите просто се хващат за гърлото и се удавят в собствените им ибрици. Но ако пък оставим ибрикчиите да повтарят свободно своите лъжи непрекъснато, фалшификациите им рано или късно започват да се „конкурират“ с истините. Затова трябва да се дава отпор и да се защитава истината, както и да се защитава българската история най-вече. Честта ми на българин ме задължава да го правя, и ще го правя винаги. А скоро, много скоро, ще въздадем и справедливо възмездие на всички национални предатели и майкопродавци. Списъкът им е дълъг, но в него има място за всеки. Никого няма да забравим и на никого няма да простим.

 

42 Коментара

  1. Донка Хамбарлийска's Gravatar Донка Хамбарлийска
    29.03.2019    

    Браво.Има нужда от повече хора като вас

  2. За една копейка в повече's Gravatar За една копейка в повече
    29.03.2019    

    С други думи, Османската империя си имаше своите Еничари – Руската империя – си ги има и сега. Руските еничари ползват темата за национализма за параван, пласирайки шашмата за ‘спасителят“ – в лицето на …руския феодализъм. Завоевателски, имперски и най-вече – икономически интереси, намерили своите местни лакеи – продажници.
    “Втората Източна война” която еничарите угоднически наричат Освободителна – е само (опит) за реванш на Руската империя срещу загубата от Турската империя, за загубената Кримска война. Едната империя успешно използва ресурсите на местното население /пари, храна, жива сила/ за да постигне целите си срещу другата империя
    Граф Игнатиев, консул на Русия в Цариград урежда заточение на Българските владици в Диарбекир и срива опитите за българска патриаршия.
    Руските либерали, и консерватори веднага сравняват Берлинския мир от 1878 г. с Парижкия мир от 1856 г., като определят загубата на Русия за по-голяма от тази след Кримската война.
    „Издръжката на петдесет хилядния руски Окупационен корпус се поема изцяло от местното население” – 87 млн. златни франка. Руските феодали си възстановяват инвестицията /данък джизие и харадж – един завоевател измества друия и почва своя грабеж/
    Руската преса за Освобождението казва: „Обида за Русия“, „Непокорната Губерния“ „“Неблагодарност, едва ли не измяна“, „“Филипополски разбойнически захват“, „Румелийският преврат“
    Австро – Унгария и Русия подкрепят Сърбия да нападне България след Обединението и да получи „справедливите компенсации Видин, Трън и Радомир“, подбутнаха и Румъния да нападна България в гръб.
    Турските еничари по-мохамеданчваха, Руските еничари по-мъкедочваха,
    Национална трагедия след национална трагедия…….
    И пак си ги има еничарите….

    • Костадин's Gravatar Костадин
      29.03.2019    

      Благодаря ви за този коментар, Домуз ефенди, оставям го с удоволствие, за да се види колко долна и мръсна порода сте вие, платените антибългарски отрепки, продали род и Родина. Нали знаете, че много скоро ще ви се наложи да си плащате за престъпленията срещу нас българите? Малко време ви остана.

    • Dimo Dimkov's Gravatar Dimo Dimkov
      30.03.2019    

      С една дума ние които пишем на кирилица трябва да изберем турците дето си нямат собствена азбука а не руснаците….You are an idiot!!!!!

      • Вил's Gravatar Вил
        30.03.2019    

        Ми те и Руснаците си нямат собствена азбука. Пишат на Българската азбука 😉

        • Не съм вил, нито лаял's Gravatar Не съм вил, нито лаял
          02.04.2019    

          Ми те и реснаците пищат на славянска азбука, ако трябва да сме точни.

  3. Иво's Gravatar Иво
    29.03.2019    

    “Едната империя успешно използва ресурсите на местното население /пари, храна, жива сила/ за да постигне целите си срещу другата империя “ Приемайки тази позиция то следва да се помилси – КАК Русия успява да мобилизира местното население да ѝ съдейства? Най-логичното обяснение, което е истината е, че самият народ чувства Русия и руснаците близки. По-близки и от англичани и от французи и от австрийци да не говорим за турци. Тъй че хайде кажете как така една толкова стратегически обмисляща структура, допускано от толкова претендираните и припсвани ѝ интриги, като руската имперска администрация рискува на настроението на едни сбутани, но щастливо живеещи българи? Излиза ли, че просто в Москва са едни наивници, но пък тогава как ще са злодеи? Въобще дайте изяснение как така се стига до това руската имперска политика да етолкова успешно подкрепена от местното щастливо живеещо население?

    • росен петров's Gravatar росен петров
      29.03.2019    

      За една копейчица,или който и да си непознат и недоначесан джендърмак,Като малък ли си АШЛАДИСВАН или като голям.???? Голям анадолски СЪРБЕЛ те гони. Мога да те уредя с един познат манаф.

  4. Александър's Gravatar Александър
    29.03.2019    

    Господин „За една копейка повече“, каквото и да е струвало на българския народ издръжката на руската армия, дори и хипотетичните 32 тона злато да са изнесени ( някои по-изперкани русофоби ги качиха на 38 ), нациоанлната независимост нямат цена. Тъй, че ставате много смешни с тези бакалски сметки.

  5. Стефан's Gravatar Стефан
    29.03.2019    

    Само се надявам, че няма да забравите да въздадете справедливо възмездие на всички продажници от 1989 насам…най-вече на Соломон Паси(заради унищожаването на българската армия) и на Меглена Кунева(заради отчайващото положение в което постави вички българи – като ги направи“европейци“)

    • Костадин's Gravatar Костадин
      29.03.2019    

      Въобще не се съмнявайте в това!

      • 14.04.2019    

        А как ЕС, хилядите НПО-та и америка биха позволили раздаването на правосъдие над техните хора, след като не сме държава а колония? Кога са върнали смъртното наказание по нашите територии? Така наречените бели хора, които половината население наричащо се българи има за господари и само се чуди как да им угоди и поклони, не ни разрешават да протестираме против циганите, та ще ни позволят да разчистваме сметки с националните предатели.

  6. вметка's Gravatar вметка
    29.03.2019    

    Еврейски тактики на представящ се за българин евреин – нито е първият нито ще е последният, който се занимава с пренаписвани на исторически факти и с подливане на жлъч и гнусотия по всичко българско. Толкова им се повтарят елементарните жидови похвати, че вече дори не е интересно.

  7. Петър Петров's Gravatar Петър Петров
    30.03.2019    

    Искам само да добавя, че е „История Славнобългарска“ и няма нищо общо със славяни и тем подобни. Подкрепям всичко останало. Индивиди като Инджев са твърде вредни, манипулативни, но именно те получават трибуна и то по национални -уж -медии.

    • Костадин's Gravatar Костадин
      30.03.2019    

      Вижте, не бива така! Държал съм оригинала на историята в ръцете си в Зографския манастир на Света гора, отделно от това имам и пълно фотокопие на историята. Името е „История славянобългарска“ и ако сте я чел, което очевидно не сте направил, щяхте да знаете, че в нея на всяка страница се говори за това, че ние българите сме славяни. Прочетете я, моля, и не говорете или пишете повече такива неща. Обидно е за Паисий и делото му 250 години след написването на епохалния му труд не някой друг, а точно българи да фалшифицират името на книгата му…

      • Йосиф Ганев's Gravatar Йосиф Ганев
        22.04.2019    

        Един човек казал , че сме славяни … Е какъв точно историк сте вие … Историята и фактите не са плод на „една жена ми каза“ , а на други неща . Поне като заклет историк следва да го знаете . Имоти е чудно как така с еко заплювате българската ни семка за да се харесате на Москва .

        • Костадин's Gravatar Костадин
          26.04.2019    

          Да, този човек се казва Паисий Хилендарски. Това обаче няма никакво значение за вас, нали, ефенди? Сигурно и Паисий е агент на Москва? Осъзнавате ли колко жалък еничарин сте вие? Айде чиба и марш в Анадола, дьонме нещастно.

      • Младен's Gravatar Младен
        11.05.2019    

        Здравейте, господин Костадинов. Симпатизирам ви, но не съм съгласе с това което говорите за славянството и тн. Българите не са славни. Българите са българи. Интересното е че дори вашия съратник господин Пасков има цяло предаване посветено на лъжите в българската история, темата славянство е една от тях. Може да го изгледате : https://youtu.be/AzGFV6q3kV8. Бих се радвал да чуя отговора Ви.

        • Костадин's Gravatar Костадин
          15.05.2019    

          Отричането на славянския произход на българите е модерна фалшификация, плод на американската пропагандна политика в България, имаща за цел да денационализира българския народ и най-вече да го откъсне от близките му родствени връзки с другите славянски народи. Подобно нещо може да твърди или заблуден и незнаещ човек, или служител на американската пропаганда. Пламен ми е приятел и отдавна е разбрал, че греши по този въпрос. Всеки българин знае и се гордее с това, че ние не просто сме славяни, но сме най-старият славянски народ. Абсурдно е дори да обсъждаме нещо подобно, осъзнавате ли го?

  8. патриот's Gravatar патриот
    30.03.2019    

    За информация на този дето и една копейка не струва. Окупационният дълг не е 87 милиона, а 9 милиона за княжеството и толкова за Източна Румелия и така и не е изплатен никога в цялост. Освен това той е по решение на Берлинския конгрес, а не на Русия и целта на окупацията е да не позволи обратното нахлуване на турски войски и окупацията е на турската територия, на която се създава нова държава, а не окупация на новата държава. И кой би следвало да плаща за защитата на придобитата територия, този който я е придобил или този който я е предоставил? И как на всеки русофоб му убягва факта, че по-късно при обявяването на независимостта през 1908 година Русия успява да намали претенциите на Турция от 680 милиона златни франка обезщетение за загубени активи, на 125, като от тях на България се предоставя ниско лихвен заем от 82 милиона от Русия, които тя да заплати на Турция, а останалите 43 милиона Русия приспада от репарациите, които Турция и дължи, което означава де факто, че ги плаща Русия И този заем съща не е изплатен, защото болшевишкото правителство го опрощава през 1918 г.

  9. Боян's Gravatar Боян
    30.03.2019    

    Съжалявам, но не съм съгласен с т.17 и т.19. Излязоха доста данни , вкл. от русофила и руски възпитаник д-р Пламен Пасков, че термина „славяни“ е измислен от Екатерина Велика, а Историята на Паисий е „Славно-българска“ с характерното за тогава изписване „славЕно“, т.е.Славна История на Българския народ, а не история на „славяни“. “ На вси словени книги да четат“ значи, че на тези които са „словни“, „словЕни“ , т.е. „хора на словото“, „грамотни“, им дава книги да четат на родния им български ( а не „славянски“) език… За италианския химн, признавам си нямах понятие, макар да съм голям италианофил и владея основно ниво на Италиански език, не бях чел целия текст на Фратели д’Италия, но там се пее наистина за казак, който заедно с австрийците е изпил кръвта на поляците….Т.е.- за разделянето на Полша между Австрия, Русия и Прусия. Само „бутуша“ липсва, но смисъла не е много различен от казаното от Инджев. И за да не ме намразите без причина, ще ви кажа, че съм живял в чужбина със съквартиранти-само руснаци и от тях съм виждал толкова добро, колкото от никоя друга нация, вкл. и от българи…Оттогава обичам много руснаците…

    • Костадин's Gravatar Костадин
      31.03.2019    

      Очевидно и вие, както и много други, които повтаряте чужди лъжи, не сте чел историята на Паисий. Ако бяхте го сторил щяхте да знаете, че в нея почти на всяка страница се говори за славяни. Отделно от това е рядко гнусно да пишете такива изродски лъжи по наш адрес. В старобългарския език ятовата гласна се използва, за да се изпише едновременно и е и я. Следователно думата се чете и като славеноболгарска, и като славяноболгарска. Така, както ние в Източна България казваме мляко, а в Западна Българию казват млеко. Написаното от вас е въпиющо неграмотно, еничарско и антибългарско. Затова ще ви цитирам написаното специално за вас от Паисий – о, неразумний юроде, поради что се срамиш да се наречеш болгарин. Макар че според вашата, простете, малоумна логика, болгарин и българин не би следвало да са едно и също нещо. Ако сте българин би следвало до се засрамите от написаното от вас.

  10. Боян's Gravatar Боян
    30.03.2019    

    1. “Славяни”, “славянство”

    Лъжа, измислена през XVI-XVII век като геополитическа имперска доктрина. „Мо­рето от славяни, претопило десетте хиляди българи, яхнали смешни малки кон­чета”, отдавна е пресушено от редица учени. Тази лъжа е голямата свещена крава на съвременната българска историогра­фия. Има ли славяни изобщо? Преценете сами: тази дума не съществува в нито един документ преди XVII век! И даже ко­гато се появява, няма нищо общо с днеш­ното й значение! Историкът д-р Пламен Пасков и компания оспорват историч­ността на понятието „славяни”. Никъде в изворите такава дума не се споменава. Историята свидетелства за склавини, склави, сакаливи и словени, но не и за сла­вяни. Сюлейманкьойският надпис от IX век пише за склави. Българската историческа наука превежда – славяни. Чаталарският надпис от Плиска свидетелства за скла­войс, преведено е славяни. Справка в Гугъл, дори свидетелства за недоразумението.

    Думите, от които е “изведено” и “пре­ведено” значението на днешната дума СЛАВЯНИ, са СКЛАБОИ, СКЛАВИНИ, САКА­ЛИБИ, СЛАВ[Б]УС и СЛОВЕНИ, като всички те са с различно изписване, значение и смисъл от днешно­то понятие за дума­та СЛАВЯНИ.

    • Костадин's Gravatar Костадин
      31.03.2019    

      Досега поне хиляда пъти съм оборвал този малоумине аргумент. Първо, самоназванието ни е словени, които през времето се променя до славяни – по същия начин, както блъгари, както е самоназванието ни през Средновековието, се променя до българи днес. По вашата, простете, малоумна логика, българи и блъгари не би следвало да са едно и също. Второ, вие цитирате чужди наименования на чужди езици за нашите предци, които е нормално да са изкривени – така, както ние наричаме византийците гърци, а те не са, и както наричаме армъните власи, а те не са. На последно място – позволете ми да познавам Пламен по-добре от вас:) Той ми е приятел, но не е историк, а доктор по ветеринарна медицина. Отдавна вече е наясно, че цитираните от вас негови възгледи да погрешни.

  11. патриот's Gravatar патриот
    31.03.2019    

    Според една от теориите, славяни произлиза от слово, тоест близки племена говорещи на сходни и разбираеми езици, както и немци, племена говорещи на неразбираеми езици – неми, а сходството в езиците ни е очевидно.

  12. Fil's Gravatar Fil
    01.04.2019    

    Поздравявам ви, г-н Костадинов, за статията. И същевременно се чудя и не мога да се начудя на коментсрите на хора чийто светоглед е като права писта с две крайни точки – русофилия и русофобия. Крайно незряло. Не разбирам и как българин може да прегръща ненаучната и антибългарска теза за неславянството на съвременните българи. Четете хора, и разберете че тезата „българите не са славяни“ е основен лост на гръцкия и особено на сръбския шовинизъм.

  13. Георги Чакъров's Gravatar Георги Чакъров
    02.04.2019    

    Г-н Костадинов,
    без да се опитвам да бъда адвокат на „агента“( между другото, по мое мнение, прекалявате с натъртването на това) ще изкажа лично мнение, непрофесионално, по историческите теми, за които не съм съгласен с Вас.
    т.14. Русия наистина не се противопостявя ГЛАСНО на Съединението, защото вече е била влязла в ролята си на „Освободителка“. Съгласете се, че не й приляга да е против. За това тя подстрекава Турция, която, обаче, от страх от Европа, не предприема никакви десйтвия. За това четем в Авантюрите на Руския царизъм в България, стр. 13: „На 6.IX.1855 г. Филипопол се обедини със София. Английският посланик в Константинопол Уилям Уайт оказа на българското правителство сериозна подкрепа. Турция мълчаливо прие факта на отделянето. Царизмът отново се приближаваше към стълкновение със своя изконен непримирим противник – Англия. Англия призна съединението на България с Източна
    Румелия, на което Александър III отговори с отзоваване на всички свои офицери от България.“.
    т.16. Как ще коментирате това писмо на Александър III, : „Според мен – писа по това време (12.09.1855г) не без раздразнение Александър III до началника на генералния щаб Обручев – ние трябва да имаме една главна цел – да овладеем Константинопол, за да се утвърдим веднъж завинаги в проливите и да знаем, че те винаги ще бъдат в наши ръце. Това е в интересите на Русия и трябва да стане наш стремеж; всичко останало, което се случва на Балканския полуостров, е второстепенно за нас. Стига сме се правили на симпатични в ущърб на интересите на Русия. Сега славяните са длъжни да служат на Русия, а не ние на тях.“ – Писмо на Александър III от 12.IX.1885 г. Вж. „Историк-марксист“, 1934 г., No: 3, А. Бикоб, От Босфора към Тихия океан, стр.13. И позволете да забележа, този имперски стремеж не е от 1855г., а стотина години по рано.
    Русия е воювала с Турция в 11 войни от 1568г. до 1856г. Всичките те са заради териториални претенции или политическо влияние. Какво Ви кара да мислите, че 12-тата война от 1877 е за освобождение на поробени християни, при изобилстващите документи на Гирс, Игнатиев, и др. а в последсвтие Захари Стоянов, Методи Кусев и др, които твърдят противното. Разбира се, че в Манисфеста ще пише това. Нали не очаквате да пише: „Тръгвам на война, защото искам Дарданелите. Или ми ги дайте или се спасявайте.“ Политика, г-н Костадинов, сигурен съм, че разбирате.
    т.19. В историческите среди, през последното десетилетие са се оформили две течения във връзка с този въпрос. Естествено, „За“ и „Против“. Слядя темата с интерес, но няма как да не отбележа, че тезата за „славянсвото“ се крепи на много крехка основа. Като се има предвид късната поява на думата „славяни“, а и възможността да е преведена погрешно от „склавени“, изяснява появата на противното мнение – че не сме славяни. Между другото, не смятам, че ме обезличават, като ми казват, че нямам много общо с поляци, руси (които няма как да са славяни, дори и да имаше такива), сърби и др. Достатъчно е да знам, че съм Българин, коренен жител на Бълканския полуостров от около 2000г. В тази връзка, да наречеш опонента си лъжец, Ви приравнява към същия. Отдавам го на явната Ви омарза към лицето, която пък е нездравословна емоция. Та, в крайна сметка – това е исторически спор. И още не ясно къде е истината.
    Апропо, не се ли чете „История СЛАВНОБългарска“?
    т. 20. Вж. т. 16
    т. 26. Вж. т. 16
    т. 29. Едва ли щеше да ни превърне в русофили, но в Задунайская губерния със сигурност. За справка Кусов, Стоянов, писмата на Левски.
    С нетърпение очаквам вашия коментар,

    • Костадин's Gravatar Костадин
      11.04.2019    

      Г-н Чакъров, почти нищо от написаното от вас не е вярно. Категорично не е вярно и влиза в противоречие с цялата изложена и аргументирана от мен фактология. От изложеното от вас личи, че вие сте русофоб, което ви пречи, както и на всички останали русофоби, да разсъждавате обективно и безпристрастно. Дори и само написаното от вас за славяните и за „История славянобългарска“, която очевидно не сте чел, е повече от показателно за истинността на изложените от вас „аргументи“. На всяка страница Паисий пише за славяни, на всяка страница! Прочетете я и се уверете сам. За другото не мога да ви помогна, русофобията е форма на тежко психично разстройство и не съм компетентен да ви посъветвам как да я лекувате. Все пак съм доктор по етнография, не по медицина:)

      • Българин's Gravatar Българин
        24.04.2019    

        Г-н Костадинов, не успях да видя във вашия учебник и в книгата ви за Македония нищо за държавата на Кубер. А не е ли Кубер най-пряката връзка между нас и населението на днешната Република Македония? Куберовите българи са единствените обитатели на територията на Прилепско, Битолско, части от Албания и Северна Гърция пред 7-ми и 8-ми век. Славяни и „византиици“ по онова време там няма, а и вероятно дълги години след това. Славянските племена са около Солун, Тесалия, Халкидики, по поречието на Струма, но не и в т.нар.Вардарска Македония. Кубер и Мавър правят опити да превземат Солун, че дори и Константинопол. Имат няколко сражения с Византия. Разбиват шест пъти войските на Аварския хаганат. Надписът на Тервел свидетелства за това, че древните българи много добре са знаели за Куберовото държавно образувание и двете страни са поддържали тясна връзка. Намерени са 2 прабългарски съкровища на територията на днешна Албания до границите и с Реп.Македония, които са датирани 7-8-ми век. Археологическите разкопки във Вардарска Македония сочат тотална липса на славяни или „ромеи“ през споменатия период. От друга страна е пълно с находки с „прабългарски“ произход. А и колко русокоси хора със славянски черти сте виждали в Република Македония? Такива има в Северна Гърция, в Пиринския край, но са много малко във Вардарско. Не е ли и това още един индикатор за прабългарския произход на народа във Вардарско и за директната им връзка с нас, много преди масовите български заселвания в Македония от времето на Крум нататък?

        • Костадин's Gravatar Костадин
          26.04.2019    

          Да, Кубер не е споменат, което е мой пропуск, защото трябваше поне с едно изречение да го спомена. Все пак обаче това е учебник за деца и няма как да сложа всичко, колкото и да ми се иска. Що се отнася до другото, то не е вярно. Първо, не само древна Македония, но и цяла антична Гърция, Тесалия и Епир са плътно заселени със славяни – толкова плътно, че и до ден днешен топонимията в тези земи е наполовина славянска, въпреки безбройните гръцки топонимични чистки. Точно във Вардарска Македония са драговитите и берзитите, най-многочислените славянски племена в района. Накрая – точно в Македония има повече русокоси хора със славянски черти, отколкото в днешна България. Това е ноторен антропологичен факт, прочетете изследванията на акад. Марин Деведжиев по темата. Всичко това не значи, че трябва да се подценява прабългарското присъствие в района. Просто не бива да се залита в крайности.

          • Българин's Gravatar Българин
            26.04.2019    

            Г-н Костадинов, приятно е да се води спор с вас. Независимо, че по част от проблемите сме на различно мнение. Драговитите и берзитите са съвсем по периферията на днешната Реп.Македония. В основната част, може би в над 3/4 от територията на Вардарска Македония (подчертавам, че става дума само за Вардарския дял), славянски заселвания няма или са съвсем незначителни. А след средата на 7 век изобщо не се откриват никакви археологически находки със „славянски“ произход. Славяните масово „отлитат“ на юг към Тесалия, Халкидики и дори Пелопонес. Съвсем точно е, че плътно са заселили земите на сегашна Гърция, но във Вардарско няма данни за славянско присъствие след първите 15-20 години на 7-и век (вероятно след 615 год. и битката при Солун). Македонският археолог Иван Микулчич, който не страда от симпатии към България, съвсем ясно го е написл: „За жал, досега не успеавме да регистрираме археолошки (материјални) траги од присуството на Словените на нашето подрачје од 7., 8. и поголемиот дел од 9 век…“ Русите глави наистина ще ми е любопитно да ги броим заедно, ако се случи да пътуваме до Вардарско. И ще се убедите, че са поне два пъти по-малко от русите глави в България. Като дори по-голямата част от „русокосите“, ако ги разпитаме, ще се окажат със смесен произход от времената на Югославия (хърватско, сръбски, словенски и др.). Защо ни е на нас да доказваме „роднинството“ си с жителите отвъд Осогово по линия на някакви безлични и с много имена славянски племена, които така и с нищо не са се запомнили, а да не използваме най-силния си коз: ние сме българи на Аспарух, а вие сте българи на Кубер („Чичовци“-те на Тервел)? Следователно и двата народа са български. Тази теза е най-убедителна и е подкрепена с най-многобройни археологически и други доказателства. Изследвания на М. Девенджиев по темата не са ми попадали. Ще потърся, благодаря. Но знам, че той беше застъпник на „тракийската“ теория и търсеше българските следи 100000 год. пр.н.е. Също така подкрепяше ДНК анализите и сравненията, които вие категорично отричате, а не сте напълно прав. Ще се опитам да ви помоля да не съдите за участниците в дискусията във вашия блог по техните мнения. Не всички са „туркофили“ и „американски агенти“, защото не са славянофили. Много вероятно е да са добри българи, които се включват в дебата със съвсем чисти подбуди. Сигурно има и от туркофилите. Самият аз обичам най-много на света думите българин и България. В историческите документи, особено такива от преди 9-и век, търся да открия „българи“, а не славяни, бърсяци, драговити, струмяни и какви ли не още. Чист, стопроцентов българофил съм. И „всичко българско и родно – любя, тача и милея.“

          • Костадин's Gravatar Костадин
            26.04.2019    

            Да разбирам ли, че в такъв случай вие като българофил не се вълнувате от думите и делата на такива „славянофили“, както вие ги наричате, като Паисий Хилендарски, Черноризец Храбър, Марин Дринов, Васил Златарски, Спиридон Палаузов, Георги Раковски, Йоан Екзарх, Климент Охридски и още стотици като тях? Въобще как е възможно така безсрамно да разделяте българското от славянското? Не разбирате ли, че написаното от вас е в тежко противоречие с твърдението ви, че сте „българофил“? Ако отричате славянския произход на българския народ, вие сте всичко друго, самно не и българин, съжалявам.
            Що се отнася до твърденията на Микулчич, не съм попадал на тях и се съмнявам в тяхната автентичност, но бих ви посъветвал да четете изследванията на Богдан Филов, Георги Баласчев и Йордан Иванов. Те категорично опровергават вашата антибългарска теза.
            Що се отнася о берзитите и драговитите – първите населяват днешна Македония на запад от Вардар, вторите – на изток от Вардар, основно в басейна на Брегалница. Как може да твърдите, че били в периферията, след като на практика те обхващат цялата страна?!?
            На финала – няма туркофил, който да е българин. Всеки туркофил е завършен еничарин и национален предател, това е ноторен факт, дори няма нужда да се доказва.

          • Българин's Gravatar Българин
            26.04.2019    

            Чак пък безсрамно 🙂 Нищо не разделям безсрамно. Просто дебатираме и търсим истината. Дори вие може би сте с прабългарски гени. Берзитите са в днешно Демирхисарско, части от Охридско. А драговитите – около Кукуш. Не са в ядрото на Вардарска. Но и те се изселват l началото на 7-и век и на тяхно място се настанява Кубер, който заема първо полето около Битоля и Прилеп, а после присъединява и части от днешна Албания (2 български съкровища от 7-r век са открити там), части от днешна северна Гърция и др..Микулчич е македонски археолог, който разкопа половината Македония (над 30-40 обекта) и никъде не откри славянски следи между 7-и и 9-и век. В същото време извади маса прабългарски („Куберови“) находки. А плочката „болгар“ от Виница 5-ти век? Колко нахлувания на българи има описани през 5-и,6-и и 7-и век? Дали всички са се връщали отвъд Дунав и в Причерноморието или са се заселвали в Илирия, Вардарска македония, Албания, Косово? Георги Раковски да не го цитираме, че ще стигнем до Индия в търсене на нашия произход 🙂 Според него и гърците произлизат от българите. А ако дадем думата на Черноризец Храбър, той казва, че преди да се кръстят „словените“ писали с черти и резки (руни), а след като приели Кръщението – с гръцки и римски букви. Кои са писали с черти и резки, когато са били езичници? Прабългарите („руните“). Не безписмените славянски племена. Къде са славянските надписи или книги с римски и гръцки букви по нашите земи? Няма такива. Не съществуват.А прабългарски надписи с гръцки букви – колкото искате. Дали не можем да направим извода, че Черноризец Храбър нарича българите „словени“ и че това са просто двете имена на една и съща народност (за да не ме нападнете, че си съчинявам, подчертавам, че това е само хипотеза и тук просто дискутираме)? Нещо от типа на Финландия – Суоми. И нещо интересно. От хунския език, благодарение на Приск, са запазени 3 думи – медов (медовина), страва (погребално пиршество – и днес ние „струва“-ме) и комис (ечемичена напитка). И трите прекалено много „бият“ на „славянски“. Също така той споменава, че хуните говорят по няколко езика. Едва ли не по рождение. От друга страна, още Херодот пише, че скитите имат 7 езика. А хуните произлизат (вероятно) от земите, обитавани от скитите. Знае се в какви тесни връзки са хуните и българите. До степен, че много често хронистите бъркат двата народа. Колко пъти българите са наричани скити? Колко са приликите в скитските и българските прически, черепни деформации и т.н.? Дали не можем да направим обосновано предположение, че един от езиците на българите е бил „словенски“? Така кодифициран през 9-и век, старобългарският език, посредством наши просветители, преминава в Киевска Рус, а оттам – в Московското княжество и се налага като официален. Знаете, че русите изобщо не са смятани за славяни до преди покръстването. И един въпрос към вас: старобългарски или църковно-славянски?

          • Костадин's Gravatar Костадин
            27.04.2019    

            Съжалявам, но нищо от написаното от вас не е вярно. Абсолютно нищо, просто поредица от антибългарски фалшификации, при това елементарни. И на въпроса – църковнославянският език е руската редакция на старобългарския език. Не знам защо питате неща, които всеки студент първокурсник, без значение дали е историк или филолог, знае.

  14. Българин's Gravatar Българин
    11.04.2019    

    Г-н Костадинов, бихте ли подкрепили инициативата за поставяне на паметник или възпоменателна плоча на американския президент Удроу Уилсън в София?

    • Костадин's Gravatar Костадин
      11.04.2019    

      Да.

    • 14.04.2019    

      Може би единственият американец заслужаващ паметник. Но като цяло съм отвратен от мненията на така нареченият български народ. Г-н Костадинов е по-голям оптимист от мен, но като че ли този народ наистина си заслужава да бъде затрит. То бива бива простотия, но чак пък да не се сещаш да си сложиш и вазелин, след като те клатят групово вече 30 г. всевъзможни бошибозуци не говори добре за умствените капацитети на нацията. Така наречените русофоби, които са си чисти туркофили, да продължават да гласуват за джендъро-сорсоидчетата от ГРОБ и току виж им се сбъднала мечтата, територията на БЪЛГАРИЯ да носи друго име, а дъщерите им да бъдат порени ежедневно от получовеци от правилната религия.

      • Българин's Gravatar Българин
        23.04.2019    

        Българският народ няма как да бъде затрит. Това е народ, който е създал поне две големи и развити държави в различни части на света – нашата България и Волжка България. И двете са в основата на огромни по размера и влиянието си цивилизации. Поставен в различна културна, езикова и всякаква друга среда, българският народ е успявал да се адаптира и не само да оцелее, но и да сътвори цели клонове в световната цивилизация. Такъв народ няма начин да изчезне. Ще намерим сили и отново ще бъдем велики.
        Колкото до американските президенти. Може и да не е единствен Удроу и да има и други преди него. Просто тогава нашите интереси съвпадат с американските (надявали са се да управляват автономна Константинополска държава след І световна война и им е трябвал съюзник в наше лице). Въпросът ми беше малка провокация към К.Костадинов, за да преценя дали сляпо мрази всичко американско или се придържа към максимата, че който е направил нещо добро за България, трябва да му бъде отдавано нужното уважение. Независимо от подбудите. Руските подбуди за освобождението ни също не са чисто самарянски. И те си имат други цели и интереси, но към онзи момент съвпадат с българските. И ние трябва да сме им благодарни. Трябва да сме им благодарни и за пробуждането на българския дух в Македония 19-ти век. След това има и периоди в които интересите ни не съвпадат … Но въпреки всичко, Русия вероятно винаги ще бъде най-близката до нас по манталитет голяма империя. И може би единствената на която бихме могли да се опрем в моменти на трудности. Лошото е, че и те са прекалено високомерни и рядко са признавали нашия дан в израстването през вековете. Дори акад. Лихачов, когато навремето идваше в София говореше за България като за „Държава на Духа“, но в Москва мълчеше. Редовно следя руски и не само руски източници и там поголовно се премълчава българския принос. Говори се за „Южнославянско влияние“ и т.н. И това не е от сега.
        А за славяните. Историята на Паисий е „Славяно-болгарская“. Това е факт. Вътре се говори, че ние първи измежду славяните сме имали царе и патриарси и т.н.. Но да се твърди от днешните историци, че българите през 5-6-7-8 век са били славяни е в противоречие с историческата истина. Муртаг в Чаталарския надпис от 9-ти век пише, че е уголемил силата си против „гърци и славяни“. Пресиян в надписа от Филипи казва, че е от Бога владетел на „многото българи“, а не на многото славяни. Не съм сигурен дали има доказателства за „българо-славяните“ или „славяно-българите“ през 9 век, както четох в една статия на Костадинов. Прилича ми малко на измисления през 19-те век за нуждата на сръбската пропаганда термин „сърбо-българи“ По мое скромно мнение ние произлизаме от скитите с много силни аварски, хунски и др. влияния (говорим за ранните периода). Но твърди доказателства няма в подкрепа на нито една теория. Също така е много вероятно и древните руси от времената преди и около Хазарския хаганат да не са славяни и да са ни родствени по тази пред-славянска линия.

  15. 28.04.2019    

    За историята дали сме славяни, българи, траки или направо наглосаксонци не се чувствам достатъчно компетентен да споря.
    Дори за не особено умните е ясно, че България е субект на православната цивилизация. За българицата и православието спор не може да има, (ако не се казваш Пиво Минджев, разбира се).
    Съгласен съм с тезата ви, че българският народ няма да бъде напълно затрит, но никой не може да ме убеди в това, че отново ще бъде велик народ или ще имаме велика държава. В момента в България живеят между 1 и 200 000 читави – качествени българи. Ако те напуснат територията наречена България какво следва? Останалото ……… не искам да ги обиждам, но вече почти 30 г. аналноподатливи, туркофилски правителства и НПО-та се опитват да дебилизират и почти са успели. Отделно от тези под 7 млн., които се водят живеещи тук, 1 млн. са турци, над 2.5 млн. са цигани, които в интерес на истината са много добре въоръжени. За разлика от нас и Българската армия. Оставам всеки сам да си прави сметките за предстоящото величие и хвърлянето на калпаците във въздуха от радост ….. Територията ни се разпродава, подарява, заселва с орки …. Надъхват всички славяни по европа да мразят Русия, ние освен това сме лудо влюбени в турция (предполага се от щастливият съвместен живот)…. не е трудно да се сетиш за посоката, в която се движим.

    • Българин's Gravatar Българин
      03.05.2019    

      Инджев, Харалан и останалата шайка изобщо няма смисъл да коментираме. Каквито бащите, такива и синовете. Боклуци, които се въртят като пумпали наляво и надясно според това кой им тъпче издутите гуши с финикийските знаци. Защо им се обръща изобщо внимание? Те са прогнила паплач и не заслужават да ги обсъждаме.
      По отношение на историята. Там всичко е от ясно по ясно. Ние сме българи и такива ще останем. Православни сме, а срещу православието действително се води война (виждаме и Украйна). И не само, че сме православни, но сме и дали православието и писмеността на половината славяноговорящи народи в Европа. Но ние трябва да се държим за българското си име и за нищо друго. За какво ни е да се отъждествяваме с безписмените и многолики славянски племена с хиляди имена (берзити, смоляни и проч.), когато ние имаме непрекъсната българска нишка и от най-ранното Средновековие до ден днешен се наричаме Българи? Прочетете акад.Державин. Българите не са нито траки (това глупаво заиграване с траките съвсем ще ни избоде очите и вече има процеси при които хора започват да се самоопределят като „траки“, а не като българи), нито угро-фини, нито славяни, нито тюрки, нито хуни (макар че сме съжителствали в съюза от племена, който е описван като хунска държава на Атила) или др. Просто българи. На територията на България не е намерен нито един обект на славянската култура от 7-и до 9-10 век. Няма нищо. Не е ли чудно? Дори прекалено темпераментни славянофили не могат да го отрекат. Първото споменаване на славяните изобщо в историята е от Прокопий едва през 6-и век. Много след като българите вече са фактор с който са се съобразявали всички.

      • Костадин's Gravatar Костадин
        09.05.2019    

        Съгласен съм с почти всичко, но се пак ще отбележа, че очевидно не сте запознат с българската археология. Има хиляди изписани страници с коментар и изследвания на славянски обекти по нашите земи. Запознайте ги, преди да плюете собествената си история. Грешите и за Прокопий, първото споменаване не е в 6 век. Но дори и да беше, първото споменаване на българи пък е в 4 век. Това повече ли ви задоволява, печелите цял век и половина? Та първото споменаване на литовците в историята е през 11 век, но никой в Литва не е тръгнал да си измисля друга история и самосъзнание. Ние българите не само сме славяни, но нещо повече, ние сме най-старият славянски народ – както пише Паисий Хилендарски, „първи измежду всички всички славяни българите имаха свои царе и патриарси“. Толкова по този въпрос.

  16. Ружица Филчева's Gravatar Ружица Филчева
    04.05.2019    

    Банатските българи не спорят така позорно дали са славяни или не; бесарабските българи – също. Убедена съм, че и другите наши сънародници, осъдени от хода на историята да останат зад официалните предели на България, не го правят. Те са си просто БЪЛГАРИ, наричат себе си българи, не се съмняват, че са българи, не си пилеят времето в безсмислени кавги от кого за произлезли. Вместо това милеят за българското, гордеят се с българския си произход и съхраняват българщината. Ние също сме българи, но очевидно мнозина от нас не го забелязват. Срамувам се от низките, дребнави и злонамерени коментари към тази и други Ваши публикации.
    От сърце Ви желая успех по достойния път, който следвате!

Вашият отговор на патриот Отказ

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*

Архив